Matlagningsprogram

Jag funderar på att starta en matblogg. Ja, ni vet. "Johannas mat" eller "JHH lagar mat" eller varför inte "Hemma hos JHH". Ja, ni skulle få bli inbjudna att vara med framför datorn och titta på videoprogram där jag lagar mat.

Då skulle jag berätta hur jag gör när jag smörar mitt knäckebröd och med omsorg lägger på salamin. Sedan kommer ni se att jag tar fram den djupa tallriken och häller i krämen. Då kommer jag också berätta att det är viktigt att man inte glömmer mjölken.

I varje program kommer det vara "Johanna tipsar" där jag radar jag upp olika tips på vad som är bra att tänka på. Ja, som att man tittar att man verkligen har ägg hemma innan man börjar steka bacon och skall steka ägg till det. Eller att man inte häller i 1 dl mjöl i köttfärssåsen när det bara skall vara 1 matsked. Ja, tips som är bra att ha hela under hela livet.

I program 2 kommer jag berätta hur man kokar pasta och sedan lägger i tonfisk. Och i det sista programmet (3/3) kommer det bli säsongsfinal med hejdundransbrak då jag lagar pasta&tomatsås med falukorv. 

Det kommer bli storslaget! Det tror jag det!



1 Alexandra:

skriven

Haha kör på det! :D

2 Sändrew:

skriven

låter myyyycket spännande^^

3 Mickan:

skriven

Sv: Man tackar så väldans! :)



Det där såg bra gott ut måste jag medge..!

4 Sändrew:

skriven

SV: haha ja de tror jag med!! lätt^^

5 Jennifer:

skriven

Klart att jag ställer upp i ditt matlagningsprogram :D Haha!

Kommentera här: