7. Ett barndomsminne

31 dagar med JHH

Jag vet inte om jag har många eller få minnen från min barndom men jag minns en gång när hela familjen var iväg någonstans i Sverige. Det är en sån där "resa" som vi ofta pratar om hemma och det är nog anledningen till att jag minns den så bra fortfarande. Jag kommer inte ihåg var vi var eller hur gammal jag var. Men det är inte jättelänge sedan alltså, jag var inte 4 utan snarare över 12 år.

Efter den resan har vi fått några citat som vi  använder här hemma. Tex om någon säger "det kliar på ryggen" när man sitter och äter mat så vet de andra att hon eller han vill ha jouice. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det uppstod men det var vid en utav frukostarna.

Vi har också andra citat från den resan som kommer upp ganska ofta här hemma. Och det är bara glädje man tänker på när man pratar om det.

Det är ett riktigt barndomsminne


Jag och syster samt jag och bror

Kommentera här: