Utvärdering av träning januari 2010

Så var det dags att utvärdera januari månad, vad som har hänt, hur mycket jag har tränat, vad som varit på topp och vad som varit sämre. 

Kort fakta:
Antal pass: 10 st
Antal löpta kilometer: 6,4 km
Antal simmade kilometer: 1,5 km
Sjukdomar: En förkylning som tyvärr hindrade mig från att träna, sedan så hade jag en psykiskt jobbig vecka som jag i mitt fall nästan räknar som sjukdom.
Skador: Jag tror minsann jag inte kan skriva upp några skador

Måndadens bästa träning: Jag tror den bästa träningen för månaden var den här
Måndadens topp: Jag tror v.4 får vara toppen den här månaden.
Måndadens botten: Botten är antingen förkylningen eller den där veckan utan träning.

Månadens väder: Snö hela månaden, mycket kallt.
Antal minuters restid till och från träning: 615 minuter (med väntetid inräknat)


Jag är lagom nöjd med den här månaden. Det jag strävar efter just är att få in en rytm med träningar i veckan. Bli mer stabil med att ha samma antal träningar varje veckan. Två, tre träningar per vecka är lagom. Nu är det mer ingen träning, massa träningar. Nästa månad vill ja ha mer jämna veckor när det gäller antal träningar.

Sedan är det ju alltid så att jag får en förkylning när skolan börjar igen, det är normalt för min del. Jag hoppas att ju mer jag tränar desto mer kommer mitt imunförsvar bli bättre.

Den där veckan som var jobbigt ren psykiskt. Det finns inte så mycket att säga, det är en del av mig. På två år har jag blivit mycket bättre. Jag är glad att det inte är så varje vecka. Jag får bara accpetera det och se att jag faktiskt har veckor som är riktigt bra och där jag klarar av att hålla den takt som jag vill.

Jag hoppas att det bara kan bli bättre nu. Det går framåt och jag har nog framförallt upptäckt att jag kommit framåt, utvecklats. Att styrketräningen har kommit in på schemat den här månaden är absolut ett bra steg!