Träning: Söndag 28 februari 2010

Dagens träning: Jogg 3 km samt några få rehabövningar för benhinnorna

Målet med den här träningen var helt enkelt att gå ut och jogga och det i 3 kilometer.
Det gick bra! Jag orkade hålla i gång hela tiden. Var tvungen att gå över vatten och så några få gånger. Det var väldigt dåligt underlag; is, snö och vatten.

Det hela gick på 23 minuter. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Men jagkan bara jämföra med mig själv och då är det bra och eftersom det var halt och jobbigt så är jag mycket nöjd!!

När jag kom hem så körde jag två stycken rehabövningar för benhinnorna. Det kändes lite idag i benhinnorna men inte så mycket som det har gjort annars. Förhoppningsvis är det på väg att bli bättre. Jag får fortsätta att jobba på det sättet jag gör nu. Det verkar ju fungerar ganska bra.

Nu får våren väldigt gärna komma. Jag gillar snön men när det börjar bli slask, då är det bättre att det försvinner alltihop och att våren kommer.

Dagens träning i korthet
Jogg 3 km
2*15 Rehabövning nr 1
1* 15 Rehabövning nr 2

Negativt med träningen
- Det var otroligt halt så jag kunde inte jogga ut riktigt
- Benen blev otroligt tunga

Positivt med träningen
+ Jag orkade jogga hela tiden
+ Jag hade orkat mer om jag var inställd på det innan jag började
+ Jag har bättre uthållighet. Flåset har blivit mycket bättre. Det var mest benen som var trötta.

En skön träning