Dessa traditioner



Här hemma hos oss  har det blivit en tradition att jag städar kylskåpet innan jul.
Helst den 23 december, ja man kan ju inte komma närmare julafton så att säga.
Jag gillar när det blir traditioner av saker som egentligen inte hör julen till.

Den här gången lyckades jag få detta gjort hela TRE dagar innan julafton.
Imponerande!

Min förhoppning är nu att jag skall slippa göra de där jobbiga sakerna här hemma
Som typ att hänga upp gardiner.
P: "Lite högre upp Johanna"
J: "Men jag når ju inte..."
M: "Den skall vara lite högre upp Johanna"
J: "Men jag når ju inte"
Suck...det är inte lätt att vara kort...

Eller som att stryka.
J: ZZZzzzz
P: Johanna...det är nog bra att du rör lite på strykjärnet..

Nej..så extremt har det aldrig blivit men ack så tråkigt det är.
Så jag hoppas istället på sånt där trevligt som att baka bröd och sånt där annat trevligt.



Städa kylskåp

Kommentera här: