En liten klagande suck men med ljus i tunneln



Jag vet inte om jag känner för att klaga men jag är trött och jag hoppas verkligen det blir lättare med tiden för så här trött som jag är nu, det kommer jag inte klara av i ett år. Jag säger ju det, min kropp har gått på lågvarv i drygt 2 år. Det här är nog nyttigt för mig.

Men jag trivs ändå på något sätt, även om det verkar som om jag måndag-torsdag inte kommer komma hem innan klockan sju (vissa undantag  varannan vecka). Just nu känns det lite motigt men förhoppningsvis kommer allt att kännas grymt om ett tag!!

Jacob håller sin "hur-man-klarar-långa-dagar"-kurs för mig. Det är skönt, han hjälper mig och tipsar mig. Skönt att han har koll (känns jobbigt att jag som är äldst av syskonen är den som klarar sig sämst...) Jag behöver växa upp!!

Så. Så idag är det ungefär som igår, hålla sig vaken. Skall köra brosan till kyrkan om ett tag, skall nog kika in och säga hej,jag behöver se lite bekanta ansikten och skratta lite som jag brukar göra. Jag skall kanske träna lite också, jag inser ju att jag inte kommer hinna med särskillt mycket med träningen det här året, det så tråkigt!! jag får hitta en lösning på det!!

Åå Johannas To do-lista just nu:

*Köpa en ryggsäck - Jag kommer ALDRIG orka gå runt och bara en bibel och andra saker i ett år i den väskan jag har nu. Och ni vet ju vad jag har med mig i väsken, den blir tung.

* Lära mig att sova och läsa på bussen - Jag kommer tjäna mycket tid på det.

* Laga riktigt mycket mat - Då jag inte behöver laga mat varje dag inför morgondagens matlåda.

* Försöka hitta någon bra tid för ev. pianolektion - Åh, det skulle vara så kul om jag kunde börja igen.

* Köpa ny kamera - Ni ser ju själva, bilderna blir ju hur kassa som helst med min mobilkamera...förövrigt är det inte ens min mobil..

*Köpa ny mobil - Jag använder inte ens min egna mobil just nu...




Nu skall jag spela lite piano innan jag skall åka iväg.




1 FLOOSAN:

skriven

Hoppas du har en underbar onsdag trots to do

2 Lovisa:

skriven

Att kunna läsa på bussen vore ju väldigt praktiskt. En talang helt enkelt!

Kommentera här: