Skola, plugg och nervositet



Idag är en lite jobbig dag. Inte så värst farlig men ändå inte så jag är på topp och ja, jämfört med igår så är det lite skillnad. Det är som blodsocker, det går upp och så faller det lågt ner. Men jag tror inte det är så farligt, jag känner mig lite trött och ja, inte helt på topp. Men jag tror inte man skall oroa sig över sådana dagar, alla har det. Det skulle snarare vara oroande om man inte hade sådana dagar.

Sedan så tror jag man alltid skall försöka vända det till något bra. Som tex att jag faktsikt sitter i skolan just nu och skall börja plugga och att när jag kommer hem så kan jag få sova en liten stund innan jag skall hitta på trevligheter ikväll.

Jag börjar bli nervös. Jag skall spela piano på typ en konstert nästa vecka. Jag vet fortfarande inte vilken dag eller vilket stycke jag skall spela. Men de alternativ jag har att spela sätter jag fortfarande inte klockrent. Jag vet inte, jag känner mest för att skita i det och ja, bara hoppa över det. Men samtidigt så vet jag hur bra det faktsikt skulle kunna bli. Framförallt skulle det kännas väldigt bra att göra det. Jag får väl improvisera mig fram (tur att det är enklare att spela än att skriva ordet...) Men ja, det skall bli lite intressant vad min lärare säger idag.

Jag har väl inte så mycket val just nu, det är bara att sätta igång och plugga. Känslan av att ha gjort det man skall göra och sedan kunna släppa det är rätt härlig. Det är något att se framemot. Och vem vet, jag kanske till och med orkar med ett lätt träningspass när jag kommer hem - härliga tanke :)

Kommentera här: