Träning: Torsdag 29 oktober 2009

Efter att ha varit på ikea med syster och far i ganska många timmar samt städat mitt rum begav jag mig till simhallen nu ikväll. Och jag kan inte klaga att det tar lång tid att gå dit. Det tar max 10 minuter och då går jag långsamt. Det är rätt skönt att inte behöva åka buss i över en timma.

På torsdagar är det dessutom varmbad vilket är väldigt skönt eftersom jag annars tycker det är väldigt kallt. Dock är det grymt jobbigt att simma i varmare vatten.

Så till själva träningen;
Mål med träningen:
- Simma 1000 meter sammanlagt.

Eftersom bassängen är 25m lång så behöver jag simma 40 längder för att komma upp i de 1000m.
4*10 längder tänkte jag att det skulle bli.

Och ja. Jag klarade de 40 längderna men ojoj så trött jag var sedan. Mest i benen. De där serierna jag annars brukar köra på tisdagar annars de kändes nu överdrivet enkla. Det här tog musten ur mig!

Nu är jag verkligen trött i ben men också hela kroppen. Så det blir att försöka dricka mycket vatten (det är lätt att man glömmer det när man har simmat) och äta lite mat och sedan utnytja tröttheten och sova gott.

Träning får mig att må bra.
En härlig känsla att livet känns bra sprider sig i min kropp.

JHH