Pluggdag och snart tillbaka till skolan



Ja, nu är jag frisk. Inte helt pigg, jag är fortfarande trött och känner mig sliten men frisk är jag i alla fall. Så nu skall jag tillbaka till skolan - efter tre veckor. En veckas lov och så nu två veckor sjukdom. Och det känns sådär. Framförallt så betyder att jag kan börja leva som normalt igen. Umgås med lite vänner, vara i skolan och så träna. Det kommer dock ta ett tag innan jag får träna som vanligt igen.

Det där med skola handlar för mig just nu om motivation. Motivation att göra något. Hur skapar jag mig motivation och vad gör jag när motivationen inte finns där trots att jag behöver den. Jag har svårt för det i vanliga fall och nu är det ännu svårare. Men jag tänker mig att det är sådant som man får lära sig själv av i olika situationer. Vad gör jag på träningen när jag tycker det är jobbigt? Kan jag använda samma sätt när jag tycker det är segt att plugga? Det finns alltid olika situationer där man handlar olika och man kan alltid lära sig själv något av varje situation.



Så idag har det blivit lite matte och lite svenska

Har du tips till att få motivation? Vad är motivation för dig? Vad gör du när motivationen saknas?
Berätta gärna :)

Kommentera här: