Positiv "tävling"



Igår när jag var ute på min träning så träffade jag på en väns pappa som skulle ut och springa på samma elljusspår som jag går min promenad. Vi har bara ett enda spår, inga variante om man inte vill fuska lite då, vilket betyder att jag skulle möta honom minst en gång, eftersom han sprang i motsatt varv.

Hade det varit för ett tag sedan eller en person som jag inte känt till så hade jag gett upp för att inte skämma ut mig. Men eftersom jag nu börjar bli bättre på att inte bry mig så blev det en positiv reaktion av det hela, istället.

För, han skulle jogga - jag går. Vilket betyder att han skulle komma fortare fram. Han har tränat betydligt längre än vad jag har gjort. Han cyklade (cyklar?) till bussen varje dag, han har sprungit massa och cykla jag vet inte hur många tävlingar runt vättern eller vad det är? Jag skulle inte kunna hålla samma fart.

Därför tog jag det bra positivt, bestämde mig för att hålla tempot uppe, inte sacka efter som jag ibland kan göra.
Det hela blev positivt, jag höll ett bra tempo och kunde utföra mitt sista varv väldigt bra. Det en lite tävling, ett tävlingsmoment.

Det är en bra utveckling för min del! Att andra personer kan vara med och det inte behöver vara negativt.

Det är roligt när det blir en positiv utvecklign
JHH

Kommentera här: